neděle 30. září 2007

Dovolenka v Tatrách

Je středa ráno, házím vše za hlavu a odjíždím(e) do Tater... Nebyl jsem tam docela dlouho, tak jsem byl nejprve zvědav, jak to tam vypadá 4 roky po vichřici. Známá místa jsem nepoznával a Lesný dom paní Anderové ve Starém Smokovci už rozhodně není Lesný :-( Večer akorát stíháme výletík na Hrebienok, k vodopádu a skoro za tmy zpět.

Lanovka na Hrebienok a krajina kolemVodopády pod Hrebienkom

Ve čtvrtek je hnusně, přesto jedem električkou na Štrbské a dáváme si tůru Mlýnickou dolinou přes vodopád Skok na Bystré sedlo a Furkotskou dolinou zpět. Občas není vidět na více jak 10 m, ale aspoň neprší. Od skokanských můstků se "kocháme" zpustlým areálem, sbíháme dolů a jedem do Smokovce. Hory jsou pěkný, ale na Štrbském se jinak netřeba zdržovat.

Mlýnická dolinaRozcestí ve Furkotské doliněHubík skokan :-)

Páteční upršené ráno nedovolí víc než procházku po Smokovci... Odpoledne kazím zevlingový den, vybírám trasu a jdu se vyvenčit. Vybíhám ze Smokovce - 1000 m na Tatranskou Polianku - 990 m a odtud jdu po silnici na Sliezský dom - 1670 m. Z Polianky na Sliezský dom je to 7,5 km a 680 m převýšení. Dávám to za 41:28! Nahoře jsou 3 st., takže se moc nezdržuju a mažu po červený dolů směr Hrebienok. Po Tatranské magistrále se dá slušně běžet, ale skáču tam jak kamzík :) Počasí se lepší, svítí večerní slunce a ty výhledy - paráda! Dobíhám do Smokovce a čas mám bezkonkurenčně nejlepší - 115 minut :) A pak že se nedá v Tatrách běhat! Dle turistických ukazatelů je to na 5 hodin...

Laufík na Sliezský domPodvečerní Lomnický štít

Předpověď na sobotu je příznivá. Vstáváme brzo, hrnem to na Hrebienok a dál po červené do Malé Studené doliny. Je azuro, ale fouká silný studený vítr. Jde se pěkně, je stále na co koukat a čím se kochat. Na Téryho chatě jsme docela brzo, tak si to v rámci možností užíváme. Moc dlouho ale nepobydem, bo je docela kosa a netřeba vystydnout. Jdem dál na Priečné sedlo a odtud na Zbojnickou chatu do Velké Studené doliny. Priečné sedlo je plné sněhu, kazí se počasí a krom toho jsem zřejmě přecenil síly svojí partnerky. Nadávám si, ale nakonec to v "pohodě" zvládáme a za hodinku a něco už sedíme na Zbojandě a dáváme si čaj a česnekovou polívku. Mňam! Dolů nespěcháme, jdem v klidu - fotíme a kocháme se. Večer nás čekají výborné bryndzové halušky - to je bašta! :)

Velká Studená dolinaCesta na Téryho chatuTéryho chata a Ľadový štítPriečné sedloZbojnická chataPohled zpět ke Zbojandě

V neděli ráno vstávám brzo a ještě před odjezdem jdu běhat. Vybíhám ze Smokovce do Tatranské Lesné, pak podél Studeného potoka na Hrebienok, na odbočku na Slavkovský štít a dolů do Smokovce. Krásných, intenzivních, horských 72 minut!

Mapka nedělního výběhu

Bylo to celé moc fajné a ani dlouhá cesta do Brna mi to nezkazila. Brzo se na Vás Tatry teším znova!