sobota 7. listopadu 2009

Dušičkový závod '09

Dušičkáč na konci sezóny je vždycky fajn. Nic nevadí, že netrénuju a nemám formu - letošnímu ročníku nešlo odolat. Vášnivý diskutér Jörgen Jansa, jakožto pořadatel, si pro nás připravil přeběh z Budislavy do Skály. Celkem přes pět map. Už to budilo mírný respekt a po více jak půlhodinové cestě busem na start, jsem věděl, že to rozhodně nebude zadarmo.Mapa 1 - Dudychova jeskyněZačínám docela dobře, když jedničku razím mazácky první a jsem ušetřen fronty na ražení. Na dvojce si myslím něco o trháku, ale na trojce už díky lehce zašité kontrole stojím frontu a mám co stahovat. Žádný odpočinek se nekoná a všichni to od začátku docela valej. Ještě na první mapě se trhá vedoucí skupinka, na kterou začínám(e) ztrácet. Bojovný duch mě pomalu začíná opouštět a „neviditelné“ kontroly spolu s frontou na každé ražení mě dost demotivujou.Mapa 2 - KazatelnaKe konci druhé mapy nám chytrou obíhačkou utíká David a já navíc zapomínám orazit poslední kontrolu před výměnou mapy a zároveň občerstvovačkou. Vracím se pro ni, a když odbíhám z občerstvovačky, mám na první skupinku 10 a na druhou 5 minut ztráty. Následuje přeběh po turistické mapě, kde se začínám smiřovat s tím, že půjdu sám. V tu chvíli nemám pocit, že bych mohl někoho ještě doběhnout.Mapa 3 - TuristickáZásadní postup turistické mapy na druhou kontrolu nevolím dobře a jdu zleva přes všechna (ač to tak nevypadá) hluboká údolí. Doléhá na mě únava a už si nemyslím, že Dušičkáč je fajn. Než však doběhnu na druhou kontrolu, sbírám na poli ty, kteří mě na občerstvovačce opustili. To mi trošku pomáhá a navíc mě dobíhá Greg a tak nejdu sám. Na čtvrtou kontrolu volíme přímý postup přes pole ke kostelíku – je to sice kratší varianta, ale skrz hóóódně studenou říčku.Mapa 4 - KošumberkMěním další mapu a čeká mě přeběh přes Košumberk. Do běhu se musím čím dál víc nutit, ale když se rozběhnu, ještě to jde. Utíkáme pronásledovatelům a až po chybě na suché rýze nás dobíhá Tomík. Navíc se dozvídám, že Greg nemapuje, bo nemá mapu. Pomalu ale jistě mi dochází síly i morál a Greg s Tomíkem se mi začínají vzdalovat. Druhá občerstvovačka přichází více než vhod, jen ten kopeček za ní už nejsem schopný vyběhnout a tak jdu – jdou i jiní.Mapa 5 - Čermákova skálaMěním mapu za poslední a do cíle už to není daleko. Ještě stále běžím, ještě stále žiju. Do hospody (do cíle) vbíhám v čase 197:48 na 9. místě v celkovém pořadí. Jsem spokojený, adekvátně unavený a v hlavě si promítám celou tu štreku. Aleš naměřil 26,8 km a to už je slušná porcička přes pět map. Začínám se těšit na příští rok – pořadatelé ohlásili přeběh do Skály z Borové u Poličky!

4 komentáře:

krejzič řekl(a)...

Obávám se, že trasa Borová - Skala, je už trochu utopie. Ale mám v hlavě myšlenku jinou, reálnější: "Ležáky - Skala", tentokrát jen 4 mapy.

Hubánek řekl(a)...

Ta poslední větička byla samozřejmě myšlena v nadsázce. Ti co beželi letos, vědí, že je to nereálné. Jen JJ, který neběžel si bude myslet, že je to reálné - myslím pro všechny účastníky kat. I.

Martin Gregor řekl(a)...

Kdyby se začínalo opravdu na S okraji Borové a na Maštalích to byl čistý přeběh, plus na turistické by byl srozumitelnější přeběh, tak by se to myslím dalo. Ale radši nebude nabíjet JJ munici do jeho palných zbraní.

Aleš Král řekl(a)...

Z Borové je to na letošní start jen 6km, to už by nikoho nezabilo, ne? :) A kdyby se ušetřilo pát vrstevnic v Maštalích, na Kazatelně a při přeběhu na turistické, tak by to, myslím, docela šlo.
Ležáky - Skala vypadá zajímavě.