sobota 8. srpna 2009

Hřebenovka na Švába

Ještě než vůbec naše partička (Alfi, Palda, Barča a já) vyrazíme z Jihlavy, dáváme si kámen, nůžky, papír a vybíráme ze tří variant, kam vlastně pojedem. Nakonec je rozhodnuto - jedeme na Hochschwab. Nemaje však mapu, teprve na benzínce u Znojma zjišťujeme, kam že to vlastně jedem. Nakonec kupujem cestou aj turistickou a můžem plánovat na druhý den. Na noc zastavujeme na parkovišti Seebergsattel, kde přespáváme a máme výbornou startovací pozici na ráno.

Vstáváme za východu slunce a ze sedla stoupáme na hlavní hřeben pohoří Hochschwab. Na ukazateli je to na vrchol Hochschwab 6 hodin - dle mapy nám to přijde kousek a nechápem, kde to vzali. Za hodinu jsme na hřebeni, ale to je teprve začátek. Máme celou dobu nádherné výhledy, jen občas se schováme do mraků. Míjíme skupinky kamzíků, kozorohů, fotíme kytičky, panoramata a šlapem dál nevidíc v dálce vrchol, který je v mracích.

Když přicházíme pod vrchol, nejdem nahoru, jak by se mohlo zdát, ale scházíme dolů pod hlavní masív a jdeme údolím pod ním. A to jen proto, že tam má být druhá výstupová cesta na vrchol a měl by to být klettersteig. Chyba lávky! Je to pouze zajištěná cesta suťovištěm, kde se jde po ocelových schodech a navíc je tu několik řetězů a zábradlí. Ale co, stálo to za to a ve dvě hodiny jsme na vrcholu Hochschwab (2277 m.n.m.). Fotíme, kocháme se, moc dlouho se nezdržíme a scházíme na chatu Schiestlhaus. Posedíme, dáme Radlera, gulášovku, kafíčko a už se nám nikam moc nechce. Během chvíle se však kazí počasí a my se ocitáme rázem v mlze. Sice ještě neprší, ale jak dlouho to vydrží, netušíme. Sestupujem stejnou cestou do údolí, jako jsme šli na vrchol, akorát dole nejdem pod masív, ale pokračujem dolů na chatu Voisthalerhütte.

Na chatu dobíháme za deště, tam dáváme Radlera, posedíme a za chvílu zase sestupujem údolím. To už prší jak sviňa a nás čekají ještě dvě hodiny cesty do Seewiesen a pak ještě do sedla na parkoviště, kde máme auto. Když přicházíme do Seewiesen, přestává pršet a my se můžem částečně převlíct a taky najíst. Teď už nás čeká "jen" výšlap do sedla. K autu se vracíme po téměř 14-ti hodinách a v nohách máme cca 30 kilometrů. Jsme zničení jak zviřátka! Vaříme, sedíme, poleháváme, už hlavně nikam nejdeme a druhý den uvidíme co dál... A Paldovo hodnocení? "Byl to pěkný výlet!" :-) // Fotky na Picasa //Mapa pohoří Hochschwab, se zaznačenou trasou "pěkného výletu".