středa 18. února 2009

Místy sněhové přeháňky

Jsem na rozpacích, jak stručně popsat stav, kdy bez ustání sněží tři dny a tři noci a nevypadá to ani náznakem na změnu. V neděli jsme si ještě užili modré oblohy a od pondělí zavládla nad Šumavou "bílá tma". Což o to, je fajn že sněží, ale 70 cm za tři dny už je trochu moc :-) Samozřejmě, vyjet na běžky se dalo, ale připadal jsem si jako Don Quijote v boji s větrnými mlýny.

Rolba upravila tratě kolem Horské Kvildy, já následoval její stopu s mírným spožděním, leč stopa rychle zapadávala. Nad Horskou Kvildou jsem si objel cca 1,5 km kolečko, v domění že si projedu stopu a pak už to bude jen lepší a lepší. Jenže než jsem objel kolo, byla stopa zachumelená, zavátá (nehodící se škrtne). K posrání! Dal jsem si 3 kolečka a valil do tepla - to nešlo.

Odpoledne se počasí trošku umoudřilo a my jsme mohli vyjet na odpolední fázi. Na okruhu na Zhůří, kde bývájí upraveny rolbou dvě stopy pro klasiku a jeden pás na bruslení, jsme "objevili" pouze jednu prošlapanou stopu od turistů. Vzhledem k podmínkám to byla v pravdě luxusní stopa.

Plány na dlouhé laufy (výlety) vzali za své a to i přes pozitivní předpověď, kdy hlásili oblačno a místy sněhové přeháňky. Kde to vzali, netuším! Ve středu ráno, jak projede rolba trasu z Kvildy na Horskou Kvildu, neváhám a vyrážím. Nikde ani živáčka, stopa ještě nestačila zapadat a je parádní. Cestou tam ani zpět jsem nepotkal nikoho a to je v devět hodin dopoledne na tomto šumavském "Václaváku" docela udivující. Kdo by taky v takovém počasí vyrážel... Aktuální info o stopách na Šumavě.Zhůří - Horská Kvilda. A poutko hůlky je v tahu :)Trasa Horská Kvilda - Kvilda. Celá jen pro mě.Už třetí den padá, padá a padá.

Žádné komentáře: